Les Piulades del SAME

Què es diu a les xarxes?

El dia 11 de març hi ha convocades les eleccions sindicals del Cos dels Mossos d'Esquadra. El SAME, dins de la seva premissa de donar tranparència a tot alló que té a veure amb l'acció sindical desplegada utilitza les diferents eines en xarxa per tal de fer-vos arribar les propostes i tenir en consideració les vostres aportacions.

Una piulada d'en Miquel Sellares ens porta a l'editorial on-line de la publicació del Centre d'Estudis Estratègics de Catalunya, que parla de la importància d'aquests comicis sindicals, en el context polític i social actual. Interessant article, per cert. Dins de la mateixa publicació on-line del CEEC, també es pot llegir una carta dirigida al sindicat SICME, sindicat de comandaments del Cos de Mossos d'Esquadra. Un petit tast: «[...] Estic absolutament d’acord amb què un sindicat de comandaments ha de reivindicar els drets laborals a fi i efecte, no només de millorar la seva situació com a professionals, sinó també la del col·lectiu en tots els seus àmbits. No en va, es tracta d’un sindicat de comandaments. Però també és cert que, com comandaments, la seva visió ha de ser molt més àmplia i ha d’estar totalment compromesa amb les persones i amb el poble del qual naixen, al qual pertanyen i al qual serveixen, tal com proclama el Preàmbul de la  Llei 10/1994, d’11 de juliol, de la Policia de la Generalitat – Mossos d’Esquadra.». És dificil no estar d'acord amb el que diu: un compromís amb les persones i amb el poble al qual servim i al que hem de garantir l'exercici dels seus drets.

En aquests dies del Judici a la Democràcia es destaca el paper dels Mossos en tot el procés polític i social que es va viure a Catalunya amb el referendum de l' 1 d'octubre de 2017. En les declaracions dels testimonis de comandaments policials i de la guàrdia civil es contrasta amb tota la cruesa les dues visions policials antagòniques respecte de l'ordre públic: l'imperi de la llei versus la llei al servei de la convivència.

Els atacs contra els mossos són continuats i, segons els nostre parer, falsos. Els Mossos d'Esquadra vam complir amb el manament judicial emés pel TSJC respectant en tot moment la convivència. El Conseller Forn reconeix la professionalitat i el rigor dels membres del cos:

Us continuarem informant què passa a les xarxes i que tingui relació amb els Mossos d'Esquadra.